איך מתכוננים לניתוח?

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp

השלב הראשון להכנה לניתוח הוא להיות מוכנים לתהליך. עליך להיות בעל ביטוח תקף וכל מרשמים שאתה צריך, על מנת לוודא שאין סיבוכים בלתי צפויים. עליך להביא גם רשימה של בני משפחה או חברים אליהם תרצה ליצור קשר לאחר הניתוח אם יש לך חששות לגבי כאב או תסמינים אחרים.

כמו כן, תרצה לוודא שאתה יודע באיזו שעה ביום יתוכנן הניתוח שלך, וכמה זמן הוא ייקח. יש להתייחס לכל השאלות הללו מראש מכיוון שהן עשויות לסייע בהקלת החרדה במהלך התהליך.

הדבר הראשון שאתה צריך לעשות הוא לעבור בדיקה גופנית. קבל בדיקה יסודית כולל בדיקות דם, צילומי רנטגן ובדיקות רפואיות אחרות. הרופא שלך גם ייתן לך הנחיות לפני הניתוח להליך שלך.

מהם כמה צעדים שכדאי לנקוט לפני הניתוח?

ברגע שהרופא שלך נותן אור ירוק לניתוח, אתה צריך להתכונן נפשית ופיזית.

חשוב שתאכלי דיאטה עשירה בחלבון ותפסיקי דברים כמו אלכוהול וקפאין בשבוע שלפני הניתוח. זה יעזור להפחית את כל הלחץ על הגוף שלך לפני שהגיע הזמן להיכנס מתחת לסכין.

אחד הדברים החשובים ביותר שעליך לעשות לפני הניתוח הוא לקבוע תור לרופא שלך. כדאי להגיע לבית החולים לפחות שעה לפני המועד שנקבע כדי לוודא שלא תפספס שום דבר. אתה צריך גם להביא רשימה של שאלות שעשויות להיות לך לגבי ההליך או ההרדמה לפני כן, כך שאם תתעורר שאלות במהלך הניתוח או אחריו, אתה תהיה מוכן לענות עליהן.

כהכנה לניתוח, עדיף לעקוב אחר ההנחיות המתוארות על ידי המנתח שלך. המנתח שלך גם יגיד לך מה עליך לעשות לקראת הניתוח. להלן הצעדים שהמנתח שלך עשוי להציע לך לנקוט:

חלקם מתווספים למוכנות הסטנדרטית לניתוח.

-הכן רשימה של בני משפחה וחברים שתרצה להתקשר אליהם או לשלוח הודעות טקסט ברגע שזה ייגמר. זה יכול לעזור להקל על כל חרדה או אשמה מלעזוב אותם במהלך מצב חירום.

-התפלל עם חבר במידת האפשר.

– זה יכול לעזור להקל על כל חרדה או אשמה מלעזוב מישהו במהלך מצב חירום.

-וודאו שכל ענייניכם מסודרים וטפלו בכל משאלת הרגע האחרון עבור יקיריהם שנותרו מאחור לפני הניתוח.

הכנה לניתוח היא תהליך החורג הרבה מעבר ליום הניתוח. זה מתחיל חודשים לפני ההליך וכולל שלבים רבים.

חלק מהדברים שצריך להכין הם ביטוח הבריאות שלך, בדיקה גופנית, רשומות רפואיות והיסטוריה משפחתית. לדוגמה, אם יש לך מצב לבבי או שיש לך אסתמה, אז תצטרך להיות במעקב לאחר הניתוח למשך תקופה ממושכת.

לניתוח, אנשים בדרך כלל עושים כמות מסוימת של הכנה כדי למנוע כל מצוקה פיזית ונפשית. תכשירים אלו יכולים לכלול:

– שינה מוקדמת ולקחת הפסקות קצרות לארוחות והפסקות שירותים במהלך היום

– מדיטציה בלילה שלפני הניתוח על מנת להפחית את רמות הלחץ

– תרגול תרגילי נשימה עמוקה כדי להתכונן לתסמינים כמו כאב וחרדה

בארה"ב מעריכים ששליש מכלל הניתוחים מבוצעים לאנשים בני 60 ומעלה. אוכלוסיית הקשישים צפויה לגדול ב-40% ב-20 השנים הקרובות, מה שאומר שיותר ויותר אנשים יפנו לניתוח. הם יצטרכו להתכונן לפעולות העתידיות שלהם בעזרת רופאים, אחיות וספקי שירותי בריאות אחרים.

אחת הדרכים להתכונן לניתוח היא על ידי למידה על מה כרוך בהליך הספציפי שלך לפני שאתה עושה אותו בפועל. זה כרוך בטיפול פיזיותרפי, אתה לא יכול להזיז את הידיים או הרגליים שלך במהלך הניתוח שלך אז אתה צריך ללמוד איך להשתמש בהם באמצעות טיפול כדי שהם יהיו מוכנים כשהם ירפאו לאחר הניתוח.

בעבר, לא תמיד ניתן היה למטופלים לברר את הליכים שלהם בפירוט לפני הניתוח. עם זאת, כעת כשהטכנולוגיה המודרנית התקדמה, יש מידע נוסף. המטופלים יכולים ללמוד על סוגי הניתוחים השונים המוצעים ועל כמה מטכניקות הפיזיותרפיה המומלצות כדי לסייע בהחלמה מהניתוח מהר יותר.

התכונן לניתוח על ידי זכירת מה אתה יכול לעשות כדי להוריד את רמת החרדה והכאב שלך.

לפני הניתוח שלך, עליך לשקול את הדברים שאתה יכול לעשות כדי להוריד את רמת החרדה והכאב שלך. אלה עשויים לכלול השלמת רשימה של משימות יומיות, נשימות עמוקות, בירור על ההליך שלך והאזנה למוזיקה.

ישנם סוגים שונים של ניתוחים כמו למשל הוצאת שתלים, ולכל אחד מהם יש להתכונן בצורה שונה. במקרים רבים, הניתוח קובע מה עליך לעשות כדי להישאר בריא. הזמן הטוב ביותר הוא לברר זה לפני שנכנסים לבית החולים כדי שתדעו כמה מנוחה, תרופות ושאר הפרשות תצטרכו במהלך ההחלמה.

אם אתה מנתח או אחות ויש לך זמן לפני הניתוח שלך, יש כמה דברים שניתן לעשות כדי להוריד חרדה כמו מוזיקה מרגיעה או מדיטציה. אם לא נשאר זמן או אם בית החולים לא מציע שירות זה אז עדיף לקחת תרופות כמו Xanax או Valium מראש.

אמיר אילון

אמיר אילון

הרפואה ממשיכה להתקדם בקצב מסחרר וקשה לעמוד לבד בקצב של החדשנות בעולם הרפואה.

הרפואה המעשית לוקחת את כל מה שעובד ברפואה ומיישמת אותו הלכה למעשה.

ואני כאן - כדי לעזור לך להבין קצת יותר על הרפואה והחדשנות שבתהליכים הרפואיים.

רפואה מעשית

הרפואה ממשיכה להתקדם בקצב מסחרר וקשה לעמוד לבד בקצב של החדשנות בעולם הרפואה.

הרפואה המעשית לוקחת את כל מה שעובד ברפואה ומיישמת אותו הלכה למעשה.

ואני כאן – כדי לעזור לך להבין קצת יותר על הרפואה והחדשנות שבתהליכים הרפואיים.

כתבות אחרונות